Zombi apokalipszis a közösségi médiában
forrás: hu.socialdaily.com
A következő cikket Szabó Kata írta a hu.socialdaily.com-on február 11-én, a további részért kattints alul a bővebben-re!
A The Walking Dead nem csak az amerikai tévénézők, hanem az internetezők egyik kedvenc sorozata is, amit annak is köszönhet a széria, hogy elképesztő tempót diktál a közösségi oldalakon. A zombik most visszatértek a képernyőre és magyarul is debütált a sorozat. Megmutatjuk, miért érdemes követni a Walking Dead közösségi jelenlétét, és hogy néz ki mindez Magyarországon.
A The Walking Dead 2010-ben debütált az AMC-n és igen érzékletesen demonstrálta azt, milyen lenne a világ egy zombi apokalipszist követően. A független kábelcsatornán futó sorozat hamarosan nagyon sikeres lett, több kábeltévés nézettségi rekordot is megdöntött. A negyedik évad premierjét már több mint 16 millióan nézték a tévében, ami olyan eredmény, ami tiszteletet parancsol a legnagyobb amerikai csatornák műsorai előtt is.
De hogyan lett ilyen népszerű egy alapvetően szűk rétegnek szánt, bizarr és nem kifejezetten nézőbarát, zombis sorozat?
A The Walking Dead nem csak a zombikról szól, az igazi főszereplői azok az emberek, akik így vagy úgy, de túlélnek. Ugyan van benne öldöklés bőven, a rendkívül kidolgozott karakterek és az általában kiakasztó fordulatokkal teli történet éri el azt, hogy az emberek beszéljenek róla. A sorozatnak éppen ezért nagyon jót tett a közösségi média, mert teret adott a közönségnek az eszmecserére és a véleménynyilvánításra, ami csak vitte tovább a hírét. Így az eredetileg szűk, geek, zombimániás, képregény-vadászó közönség szélesedett, és egyre több réteghez jutott el a sorozat. Utóbbit pedig elősegítette az is, hogy az AMC szépen terjeszti a szériát a streaming szolgáltatók programjában is.
Pusztán a vitaindító, karakteres tartalom azonban nem lett volna elég, a sikerben nagy szerepe van annak a szakértői csapatnak is, ami a The Walking Dead közösségi jelenlétét kezeli. Az alábbiakban megmutatjuk, milyen fontos összetevők adják azt a keveréket, amitől igazán jól működik a tevékenységük.
Dinamizmus és kreativitás
A sorozatnál megvannak a közösségi jelenlét alapjai, létezik hivatalos Twitter és Instagram profil, exkluzív YouTube videók az AMC csatornáján, és Facebook oldal is. Ezeken a felületeknek megfelelő aktivitást mutatnak, ami a sorozat kicsit morbid humorához is passzol, hiszen a rajongók is ezt várják tőlük. Mindegyik profilon rendkívül aktív kommunikáció folyik, ami mellé sok kreativitás és egyedi tartalom is társul.
Twitteren speciális hashtageket vezettek be arra, hogy a nézőket minél jobban felcsigázzák egy-egy premier előtt. Már nem is napokat, hanem perceket számolnak vissza például a #TheWalkingDeadin15 vagy #TheWalkingdeadin5 címkékkel, amit láthatóan a követők is előszeretettel használnak.
A Facebookon pedig rengeteg aktuális és egyedi tartalmat adnak a rajongóknak. Most éppen Valentin-napi kártyákkal bombázzák őket, de sok egyedi kép kerül fel a szereplőkről is és itt is megy mindig a visszaszámlálás. Emellett pedig kérdeznek, kíváncsiak a lájkolók véleményére, fenntartják a beszélgetést.
Támogatják a mémeket
A Facebookos tartalmak mémek indítására is nagyon jók, ugyanakkor a posztok hangvétele miatt a rajongók gyakran reagálnak vicces grafikákkal, montázsokkal a friss tartalmakra, amik már-már önálló életet élnek a sorozat oldalán.
A mémgyártásra még rátesz a széria azzal is, hogy készült egy ZombiEcards app, amivel „szerelmes” üzeneteket küldhetnek a rajongók zombik tolmácsolásában. Valamint létezik egy Dead Yourself nevű app is, aminek hatására olyan emberek is készítettek képet zombi-önmagukról, akik addig nem is találkoztak a Walking Deaddel. (példa itt). Az appot egyébként mindig aktualizálják az újabb évadokhoz, ami miatt nem tűnik el a süllyesztőben.
Aktívan bevonják a szereplőket
A közösségi kommunikációban aktívan részt vesznek a sorozat szereplői is. Ez egyrészt az Instagramon látható, ahol a hivatalos profil teli van a színészek saját fotóival, forgatásokon elkapott pillanatokkal. Ugyanakkor a szereplők külön-külön is nagy rajongótábort gyűjtöttek maguknak fotóikkal. Norman Reedus, aki Daryl Dixont játssza, a nézők egyik kedvence lett a közösségi oldalakon is, hiszen rengeteg képet tölt fel és reagál is a rajongók észrevételeire.
A szereplők az Instagram mellett Twitteren is csiripelnek. Sokan közülük az egyes epizódok alatt kommentálják az eseményeket, ami új nézőpontból közelíti meg a történetet, de beszállnak a részeket követő Talking Dead műsor vitáiba is. Itt is Norman Reedus a legaktívabb, aki gyakran vállalja azt is, hogy a rajongók élőben kérdezhessenek tőle a Twitteren.
|