Még mindig az NCIS és a The Walking Dead Amerika kedvence
forrás: sg.hu
Az NCIS-t és a The Walking Dead jóformán mindenki nézi Amerikában, talán még a sznobok is. Nincs új a nap alatt, jöhetnek és mehetnek régi, valamint új sorozatok, az év első hónapjában, miként a tavaly év nagy részében is, az NCIS és a The Walking Dead volt a legnézettebb tévésorozat Amerikában. Az NCIS az országos lefedettségű kereskedelmi csatornák királyának számít nézettség szempontjából heti 19-20 millió nézővel, míg a The Walking Dead a kábelcsatornák legnézettebb produkciója, mely nagyjából 14 milliós átlagot produkál.
Valahol meglepő, hogy két ennyire eltérő széria vált tömegsorozattá Amerikában, hogy éppen egy krimi és egy zombis dráma ültet le mindenkit a képernyők elé a tiniktől kezdve a háziasszonyokon és az értelmiségieken át egészen a nyugdíjasokig. Érdekesség, hogy egyik sorozat sem tekinthető 100%-ban eredetinek, hiszen az NCIS a JAG - Becsületbeli ügyek spinoffjaként indult el több, mint egy évtizede, a The Walking Dead esetében pedig egy ugyancsak több, mint tíz éves képregény története elevenedik meg a képernyőn. (Persze eredetiséget tekintve az NCIS spinoff jellege nem sokat számít, a sorozat hétről-hétre új történeteket hoz, míg a The Walking Dead esetében a sztorik és a fordulatok zömét ismerhetik az igazi rajongók, bár az írók azért próbálnak valamennyire eltérni a füzetekben olvasottaktól.)
2014.03.01. 13:16, Klaudia |
Zombi apokalipszis a közösségi médiában
forrás: hu.socialdaily.com
A következő cikket Szabó Kata írta a hu.socialdaily.com-on február 11-én, a további részért kattints alul a bővebben-re!
A The Walking Dead nem csak az amerikai tévénézők, hanem az internetezők egyik kedvenc sorozata is, amit annak is köszönhet a széria, hogy elképesztő tempót diktál a közösségi oldalakon. A zombik most visszatértek a képernyőre és magyarul is debütált a sorozat. Megmutatjuk, miért érdemes követni a Walking Dead közösségi jelenlétét, és hogy néz ki mindez Magyarországon.
A The Walking Dead 2010-ben debütált az AMC-n és igen érzékletesen demonstrálta azt, milyen lenne a világ egy zombi apokalipszist követően. A független kábelcsatornán futó sorozat hamarosan nagyon sikeres lett, több kábeltévés nézettségi rekordot is megdöntött. A negyedik évad premierjét már több mint 16 millióan nézték a tévében, ami olyan eredmény, ami tiszteletet parancsol a legnagyobb amerikai csatornák műsorai előtt is.
De hogyan lett ilyen népszerű egy alapvetően szűk rétegnek szánt, bizarr és nem kifejezetten nézőbarát, zombis sorozat?
A The Walking Dead nem csak a zombikról szól, az igazi főszereplői azok az emberek, akik így vagy úgy, de túlélnek. Ugyan van benne öldöklés bőven, a rendkívül kidolgozott karakterek és az általában kiakasztó fordulatokkal teli történet éri el azt, hogy az emberek beszéljenek róla. A sorozatnak éppen ezért nagyon jót tett a közösségi média, mert teret adott a közönségnek az eszmecserére és a véleménynyilvánításra, ami csak vitte tovább a hírét. Így az eredetileg szűk, geek, zombimániás, képregény-vadászó közönség szélesedett, és egyre több réteghez jutott el a sorozat. Utóbbit pedig elősegítette az is, hogy az AMC szépen terjeszti a szériát a streaming szolgáltatók programjában is.
Pusztán a vitaindító, karakteres tartalom azonban nem lett volna elég, a sikerben nagy szerepe van annak a szakértői csapatnak is, ami a The Walking Dead közösségi jelenlétét kezeli. Az alábbiakban megmutatjuk, milyen fontos összetevők adják azt a keveréket, amitől igazán jól működik a tevékenységük.
Dinamizmus és kreativitás
A sorozatnál megvannak a közösségi jelenlét alapjai, létezik hivatalos Twitter és Instagram profil, exkluzív YouTube videók az AMC csatornáján, és Facebook oldal is. Ezeken a felületeknek megfelelő aktivitást mutatnak, ami a sorozat kicsit morbid humorához is passzol, hiszen a rajongók is ezt várják tőlük. Mindegyik profilon rendkívül aktív kommunikáció folyik, ami mellé sok kreativitás és egyedi tartalom is társul.
2014.03.01. 12:07, Klaudia |
|